En svaghet jag har är att jag lätt tar chansen att bråka med folk på företag som jag behöver ringa av någon anledning eller om de ringer mig. Det kan var kundtjänst eller försäljare. I vintras ringde jag Tele2 för att felanmäla att deras abonnemang inte fungerar i min lägenhet. Folk hör inte vad jag säger om jag inte sitter på en vissa punkt i soffan och håller mobilen mot höger öra samtidigt som jag placerar armen i en speciell vinkel. Killen i kundtjänst förklarade att deras antenn helt enkelt måste vara riktad åt ett annat håll. "Jaha, så vad ska ni göra åt det då?", var min självklara följdfråga. "Som jag sa är antennen helt enkelt inte riktad åt ditt håll", upprepade han sig. "Jag förstår, men det är ju ett problem som jag tänker mig att ni löser eftersom ni väl vill ha nöjda kunder", kontrade jag. "Men förstår du dåligt vad jag säger?! Antennen är inte riktad...", svarade han men blev avbruten av mig som då fattade tag i mina dåliga nerver och sa några väl valda fula ord. Sedan smällde jag på.
Idag har jag däremot fått prata med en vettig kille som jobbar på kundtjänsten. Han förstod mitt missnöje och bad om ursäkt för att en del kollegor inte har koll på läget. Han ringde upp en teknisk supporter och återkom med beskedet att jag ska slå av 3G:n och ringa med hederliga GSM. Tyvärr tycks problemet inte ha löst sig ändå men han var åtminstone trevlig och tillmötesgående. Det räcker för mig.
Anna
- Anna
- Stockholm, Sweden
- Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.
No comments:
Post a Comment