Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

10 January 2009

Nere i kärleksträsket

Det bästa med att vara kär är att det är så lätt att skita i saker. Man kan äta frukost i sängen och aldrig ens prata om att stiga upp. Så man ligger kvar. Och sen är det lunch, men inte heller efter den får man för sig att stiga upp. Hade det inte varit för att man hade vänner som känns viktiga att träffa hade jag aldrig synts till utanför dörren idag.

Trots rödvin och salmiakki till klockan tre senaste natt är öl en njutning jag ser fram emot ikväll. Laddar med finsk glögg och Dyno.

Heartattack - Dyno

4 comments:

Anonymous said...

låter härligt.

Anonymous said...

Att stiga upp är överskattat när en får möjligheten att njuta av kärlek under täcket...

Anonymous said...

bra låt,
hur hittade du dem?
mer musiktips!

Anna said...

jessika>> härligt är ordet. du var inte med igår:(

anonym>> dyno är bra. sångaren är min kompis kompis.