Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

09 November 2009

Kakor

Jag börjar känna mig betydligt lättsammare i själen nu. Höstlovet blev ju ingen semester direkt utan mest bara dåliga känslor inför kommande prestationer. Men nu är jag mitt i dem och allting går galant.

Har faktiskt köpt kex och saft till mina elever som ska hålla tal i morgon. Det är nationellt prov och vissa är skitnervösa. Jag kunde knappt visa mig i korridorerna i dag utan att någon av dem tog tag i mig för att reda ut om de möjligtvis kan ha missuppfattat någonting. Jag kom på mig själv med att tänka: "Åh så gulliga dom är. Vill bjuda dem på kakor."

6 comments:

jessika said...

va mysigt.
ja sku oxå vilja ha en skock gulliga elever att umgås med om dagarna...

Unknown said...

jag sku ha vilja haft en lärare som tycker att jag är gullig och därför vill bjuda mig på kakor...eller kex som du antagligen menar ;)

Jessika said...

French pop! French rock! French disco!

snöra på dej dansskorna på lördag ska vi studsa!

Anna said...

Karin> Nej så långt gick jag inte att jag ställde mig och gjorde gräddkakor. Så kex var det.

Jessika> Var är den där french poppen? Har helgen späckad men planer.

J said...

Landet vid telefonplan.

Unknown said...

Jag börjar bli orolig...