Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

14 December 2009

Hej igen

Detta har hänt:

Jag var på ett stormigt hav och kände starkt att jag behövde ta mig ur skeppet. Den andra personen som fanns ombord höll med mig och vi har nu seglat åt olika håll.

Det var så som jag hamnade i en trevligare del av Stockholm än den som kallas Östermalm, där jag har tillbringat större delen av min tid i sex år. Nitton, nästan tjugo, var jag blott när jag hamnade där. Det kändes fasligt skönt och lämpligt att vid tjugosex byta miljö.

Nu är jag på ett nytt skepp och på ett lugnare hav.

Look - Sebastian Tellier

2 comments:

jessika said...

hej igen!

Unknown said...

Så kan det gå. Segla nu hit över potten med det där skeppet så vi slipper den här eviga cyberkontakten.

Ps. Flygbiljetten tillbaka till Vasa är bokad. Så det är ju jäkligt bra om jag ryms med på båten över :)