Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

17 April 2011

Heeej

Förlåt alla ni som tittar in här varje dag. Här är ju helt dött.

Jag har haft fullt upp med virus och vila. Jobb och fritid. Dessutom har kört igång ett nytt projekt, klicka. Och just nu pågår dessutom valvaka i Finland och det är en mardröm. Precis som det befarats gör ett främlingsfientligt, nationalistiskt och populistiskt parti ett brakval.

Alltför många, ja typ alla, har visat på ett sådant oengagemang inför Sannfinländarnas raka väg mot makten. Det är förskräckligt när folk inte fattar att politik handlar om vårt privatliv. Kanske folk vaknar nu, när det är för sent och att en förändring sker de kommande 10 år.

Finlandssvenskar röstar också på Sannfinländarna så vi kan inte peka på finskspråkiga och skylla allt på dem.


No comments: