Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

19 April 2011

Visade rumpan ätandes en röra

Man skulle kunna säga att jag hade otur i lördags. Allting började så bra. Jag kände mig äntligen frisk och kry och inte alls bakis trots både cava och öl kvällen. Därav ett gott humör då jag i strålande solsken begav mig mot Medborgarplatsen med en vän och en wrap. Hungrig som jag var vräkte jag i mig och missade därför två väsentliga faktorer.

För det första. Mitt linne hade åkt upp under den korta vårjackan och min rumpa gick att skåda för alla på Götgatspuckeln och halvväg in på Medis. För det andra. Wrapen smakade inte som den skulle. Jag började må illa, gjorde sedan det 35 timmar framöver och känner av det fortfarande. Mannen bakom disken hade lagt ner fel röra och den var inte laktosfri. Fan.

Nu tänker jag att det är dags för min röda skrangliga tantcykel att visa sig på Norr Mälarstrand för första gången i år. Hoppas bromsarna inte blivit ännu sämre sedan förra året.





No comments: