Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

25 February 2012

Öl, spel och panik


En vän bjöd på finöl ikväll. Det uppskattas mycket. Men så gillar hen att spela spela spel också och jag hyser en del problematiska känslor till den typen av underhållning. Gick bra dock. Det var som en klassisk kbt-övning att spela lite spel.

För övrigt bjöd jag grannarna på underhållning som de alltför sällan bjuder mig på. Halvt påklädd hängde jag upp nygamla och mörka gardiner. Detta utfördes alltså nu sent på kvällen med god insyn. I ren panik. Orkar inte vakna av ljuset en morgon till. Vårljuset gör mig dödstrött. Jag är väl en vampyr.

Du är på repeat - Little Marbles
Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: