Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

15 November 2008

En förlorad teori

I natt vaknade jag flera gånger och varje gång var jag mitt i en stor utredning. Vände och vred. Grubblande så att hjärnan kändes som en knut. Sista gången jag vaknade kom jag på en universallösning. Allt skulle kunna lösas i en handvändning och jag behövde bara vänta på en ny dag. Jag tog min finaste i handen, rättade till dynan och sov som en stock till halv tolv. Nu sitter jag här och undrar vad fasen den där universallösningen gick ut på. Det var en grand theory.

Greetings From Space - Amanda

2 comments:

Anonymous said...

åh, vad störande! Jag kom på en uppfinning i högstadiet på precis samma sätt. Har fortfarande idag inte kommit på vad det var. Det enda jag vet är att om jag hade kommit ihåg den hade jag varit rik vid det här laget...

Anna said...

ja det är sjukt irriterande. försöker att inte tänka på det. på tal om sånt hittade min syster en gammal lott bakom sin säng. hon hade vunnit en volvo, men lotten var alltså gammal och man kunde inte hämta ut vinsten längre. hon blir inte allt för glad när man påminner henne om det.