Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

19 November 2008

Fejksoftare

Det finns en hel del att ro i land innan julen får komma. Ni vet hur allting fixar sig och man i efterhand önskar att man varit lite mer soft. I stället för att hetsa upp sig, få prestationsångest, så vill man vara den där lugna som sörplar i sig kaffe och känner den stora tilliten till sig själv. Visst fan kommer jag fixa det här liksom. Ta 'et lugnt ta en toy, eller vad det stod på tuggummipaketet på 80-talet.

Med hjälp av mycket yta försöker jag hitta den där coola känslan inför de stora uppgifterna. Mycket kaffe, slö hållning och långa andetag. Skriver, läser, tänker, skriver, läser, skriver, tänker, tänker, tänker, skriver, läser. Ja, ni fattar. Taktiken är att hålla fingrarna i rörelse över tangetbordet.

För övrigt är Markoolio kul. Han berättar precis på P3 hur han stressade upp sig när han träffade Will Smith. Hade tre sekunder på sig att säga något och hasplade ur sig:

- I'm a rapper too

Will hade sneglat misstänktsamt på honom och kommenderade fotografen att snabbt ta det foto på dem som var planerat. Sen stack han. Kul möte. Markoolio skrattade väldigt mycket när han berättade detta.

Jesus Walk With Me - Club 8

No comments: