Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

09 August 2009

I morgon börjar det

I morgon har jag min första riktiga arbetsdag. Ser verkligen fram emot den. Allt börjar i skolans blå hallen, där jag ska presenteras för resten av personalen som består av 120 personer. Lärarna har en hel vecka ihop då vi ska planera och organisera. Bland annat två dygn på en lägerskoleliknande tillställning, vilket inte hör till mina favoritsysselsättningar. "Fri aktivitet" och "tag med badkläder" på schemat är sådant som känns avskräckande i mitt huvud. Men, det blir säkert bra.

Nu tillbringar jag kvällen på balkongen med Mister. Vi tar vara på den sista värmen.

2 comments:

Karin said...

Undrar hur det har gått för dig där på lägret...

Anna said...

Lägerskolan gick fint. Lyx med eget rum att övernatta i. Allting var en kick-off med två peppande föreläsningar och nästa dag var det planering. På kvällen var det partaj och lärarna släppte loss i karaokerummet. Jag gjorde mitt bästa för att hålla låg profil.