Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

16 August 2009

Igår

Mister har under helgen muttrat över mitt nya liv. Tydligen vänder och vrider jag mig en hel del i sängen på nätterna. Och igår vaknade jag klockan 06.50, pigg och redo att möta dagen. I huvudet surrade en skiss över svenska a-kursen och när Mister öppnade sina bruna så var jag snabb på att få in honom på ett samtal om hur bra mitt tema hör ihop med ledmotivet som mitt arbetslag ska jobba efter. Han var inte alls pigg på att prata om det och jag fick kallt inse att det bara var jag som var taggad på den diskussionen så tidigt på lördagsmorgonen. I stället läste jag Anne Brontës Främlingen på Wildfell Hall, vilket som vanligt gjorde mig bitter och argsint. Mr Huntingdon är den största idioten i litteraturhistorien. En egoistisk sexist. När Mister vaknade fyra timmar senare märkte han min humörväxling och konstaterade att jag har dåligt tålamod med män. Helt sant.

2 comments:

Linda said...

Haha, vad söta ni är! =)

jessika said...

hej,
det e samba live på sjöstugan imorgonkväll kl 19, mitt favoritcafe, idylliskt vid vattnet, tror det kommer bli jättemysigt. jag o lukas e på väg, kanske hanna, dan, offe, sonja,avi...kom med på en kväll i harmoni.