Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

06 October 2009

Hälsan

Två saker som hände under min gymnasietid var:

1. Jag gick upp i vikt så pass mycket att det syntes på min mage.
2. Jag började få fet hy.

Exakt samma saker sker nu när jag börjat jobba på gymnasiet. Vad handlar det om?! Plötsligt dyker en sådan där brontofinne upp och det känns som att jag till utseendet är mer elev än lärare.

Vad gäller magen är det ganska enkelt. Sluta vräka i sig mat snabbt på lunchen, sluta äta lösgodis tre dagar av sju, sluta äta pizza. Och så vidare.

2 comments:

Jessika said...

vad lustigt!

jessika said...

mera....