Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

08 January 2010

Mitt liv?

Sitter på jobbet och stirrar efter enbart två arbetsdagar bakom mig. Stirrandet kommer sig inte av dessa två dagar utan snarare av de dagar som komma skall. Har inte fått upp farten än men hoppas på att det kommer med eleverna. Just nu är jag sjukt trött och mår illa av hunger. Tänker på när jag i somras satt och drömde om jobb. Lyssnade på Nationalteaterns Ge mig mitt liv.

Norah Jones sammanfattar inte hela mitt liv men en del av det just nu.

Tell Yer Mama - Norah Jones

No comments: