Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

30 January 2010

Romdrinksfredag

Dricker romdrinkar med vänner från tiden då det begav sig i studentkorridoren på Gärdet. Självklart styr jag in samtalen på skola så fort jag får chansen eftersom det är typ det enda jag känner till just nu. Berättar anekdoter från min undervisning. Som när jag råkade haspla ur mig en dryg kommentar till en elev som inför hela klassen undrade om man kunde "få gå till ett rum" och jag kontrade med "men vi är ju i ett rum". Fast jag förstås förstod att han ville få sitta för sig själv i lugn och ro för att jobba med skrivuppgiften som jag precis delat ut. Blixtsnabbt hann jag önska av hela mitt hjärta att mitt smådryga skämt skulle falla sig rätt i situationen. Och det gjorde det.

Ska dricka vidare på min Havana Club-drink och ta del av diskussionerna om Kuba.

No comments: