Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

28 March 2012

Vad som händer

Ett favoritställe är Kulturhusets läsesalong eller rättare sagt kafé. Där hittar man mig åtminstone en gång i veckan vid något tillfälle.
Essäer, cola och kaffe. Även här på Kulturhuset.
Stadsbibblan, Facksal 1. Essäerna har förföljt mig en tid. Här hade jag för övrigt ätit nästa tre munkar.  En sista munsbit ligger i påsen. 
Men jag pausar och fördjupar mig i kvinnor och krig. Här fascinerades jag ännu en gång över hur lika handstil många hade förr i tiden. Undrar om man kan se ett mönster beroende på klasstillhörighet. Har inte listat ut det än.
Ibland ser jag lite menlös ut i en hiss, på väg ut på långpromenad med en bästa vän.
På Västerbron måste jag alltid stanna och njuta. Varje gång. Här blickar vi ut över Lilla Essingen.
Det går inte att se sig mätt. Jag måste alltid övertala mig att gå vidare minst två gånger innan jag lyckas ta mig vidare. 
Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: