Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

26 June 2012

Mina ord om regnet

Mantrat som gått i mitt huvud sedan igår är "inte påverkas av vädret, inte påverkas av vädret, inte påverkas av vädret, inte...". Utropar dock ändå högt för mig själv "men att det ooorkar regna!!". Det tycks ligga något i det där att hjärnan inte förstår "inte". Tanken "Inte tänka på rosa elefant" resulterar ju per automatik i att det är just en rosa elefant man ser framför sig i sitt inre.

Så. Jag måste tänka om. Tänka något annat. Beger mig mot Odengatan/Sveavägen. Blir alltid tillfreds där omkring, inte nödvändigtvis sprudlande glad, men nöjd och lugn. Där kommer nya tankar att ta form.

A Grand Love Theme - Kid Loco

2 comments:

Nina said...

Men när du är där i krokarna måste du ju komma förbi mig och fika!

Anna said...

Det är ju sant! Nästa gång!