Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

25 June 2012

Midsommar 2012

Min midsommarresa började redan på torsdagen. Kvällssolen sken då jag lämnade Stockholm.
På fredagen styrde vi kosan mot torpet. Vi mellanlandade i Österby bruk. En riktig håla! Vi drack Pripps på en bänk.
Det lönade sig att vara singel. De skönaste sängarna fanns i ett mysigt litet rum.
Några pyssliga själar fixade en midsommarstång. Första gången jag befann mig i ett sådant sällskap.
Paren var inte alls tråkiga. Tvärtom. Det var roliga par!
Rödvin, grillmat, sommar, fångelsång, inget bilbrus. Lite för mycket mygg bara. 
Combo på ängarna i Uppland.
Midsommardagen var grå. Vi åkte till havet. 
I morse rullade jag in i Stockholm igen. Oerhört grått var det. 
Hemma! Dyblöt och lite postmidsommarkänsla.
All About You - Zelmani
Published with Blogger-droid v2.0.6

2 comments:

Nina said...

Skönt att vissa par får godkänt. Ibland :)

Anna said...

När jag räknar efter får ganska många par, de flesta, godkänt i min bekantskapskrets. Förresten hade jag nypremiär som snusare i helgen. I brist på cigg testade jag en prilla. En prilla blev två, två blev tre, tre blev fyra, fyra blev fem. Och fem blev sex!