Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

02 July 2012

Sommar och praten

I helgen dracks det rosé på Orangeriet.

På lördagen var jag väldigt trött och hängde med Joline.

Den här utsikten. Kan inte se mig mätt. En dag ska jag också ha en utsikt som heter duga. Igen. Hade en 03/04.

Idag var det klipphäng.

Med risiga hörlurar lyssnade jag på Sommar i P1 med Klara Zimmergren.
Klara Zimmergrens sommarprat är otroligt värt att höra. Mycket bra känga mot hela skaffa barn-hetsen, känslosamt, öppet, ärligt. Allt vad ett sommarprat ska vara.

Igår lyssnade jag på Olof Wretlings sommarprat från förra året samt hans vinterprat. Helt galet bra är de! Humoristiska och berörande. Väntar på att det blir hans tur igen, den här sommaren. Då ska han prata om kvinnorna i hans liv. Förra sommaren var det om männen i hans liv och i vintras om hans julklappar. Han är för rolig!

Trita Parsis prat i veckan om det här med identitet och nationalitet var också viktigt och intressant. Han tar tag i "ett land, ett språk"-myten. Karin Falcks prat var underhållande och finurligt. Jag kom dock in lite sent i pratet den dagen och måste lyssna på början någon dag.

En riktig sommar kräver sommarprat!

If You Don't Want My Love - Womack&Co

No comments: