Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

05 July 2012

This is the day

Dagen då jag skulle bada visar sig vara mulen hörnini. Men det här är också dagen då jag ska färga håret faktiskt. Jag ska hjälpa solen på traven lite och göra det mer blont. Inte med den färgen jag köpte för specialpris för några månader sedan eftersom min systers ansikte, när hon såg förpackningen, gick från glad och på g till ett förvridet men tillägget "njää det där tror jag inte blir bra". Därav köpte jag en annan färg igår som jag inte visat för henne men jag föreställer mig att hon skulle vara med på noterna. Lite i alla fall.

Har inte färgat året på snart ett år.

Beneath an Evening Sky - Nuspirit Helsinki

No comments: