Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

18 June 2009

Saknad morfar

För två veckor sedan umgicks jag med min morfar som om han alltid skulle finna. Nu är han borta och min käraste mormor bor alldeles ensam. Döden är så mystik. Min hjärna försöker ställa in sig på att han är borta men varje gång jag blundar ser jag en morfar full av liv. Han som vi grillade och drack vin med för två veckor sedan. Han som skrattade och bara måste få uttrycka allt som han kände att vara positivt.

3 comments:

Annika said...

Jag beklagar sorgen, det finns inte någonsin några rätta ord för sorg! Jag kämpar ännu med tankar och sorg. Men det verkar som att år 2009 är ett tungt år för många familjer i min närhet:-( Det är såna här gånger man blir påmind om verkligheten, man tror man lever för evigt... så känns det oftast i alla fall.

Grattis till examen för att nämna något positivt i alla fall. Vi hade så fullt upp i helgen så vi kom inte över, men med tanke på omständigheterna var det kanske ok ändå! Vet ju inte när det hände riktigt heller. Massor av kramar till dig min "syster"

Anonymous said...

kram Anna.
jag e i malmö hos lukas syster, vi ska fira midsommar här.
ses i juli.

jecka

Anna said...

Annika>> Ja, 2009 är ett tufft år. Tänker ofta på dig och din mamma. Vi får planera in några dagar som vi kan ses i sommar. Kramar

Jecka>> Hoppas du får en fin midsommar i Malmö. Kram