Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

26 December 2009

Jul och sommar

Julen har haft sin gilla gång och när jag igår hade meningen att sätta lite fart på den i form av juldagsfest sa kroppen ifrån och jag mådde illa som om jag hade krabbis innan festen ens hade börjat. Trots försökt med vila och uppfriskande dusch gav spykänslan inte vika. Därav blev det en lugn hemmakväll i kökssoffan med min älskade Karin. Vi hann prata om både djupt och ytligt. Vi fick till och med ner ett och annat glas vin. Nu planerar vi att tillbringa sommaren i Paris. Där ska vi dansa runt på gatorna i sköna klänningar berusade av vin och värme. Förhoppningsvis ska jag hitta ett hippiegäng som vill bo tillsammans i min lägenhet under tiden.

La Dolce Vita - Sebastian Tellier

2 comments:

jessika said...

ojojoj, räkna med besök! ni ska ju göra min framtidsdröm.

Anna said...

jaa du är så välkommen. vi kolla upp lite var man kan tänkas bo utan att bli helt ruinerad. kan hända att vi hamnar någon helt annanstans men paris står helt klart först på listan.