Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

29 December 2009

Syskonbråk

Argh! Blir galet irriterad på att min syster och jag är helt jävla olika när det kommer till mycket. När jag ska fira nyår i Stockholm vill jag gärna veta en och en halv vecka innan om vi ska gå ut och äta, hur många vi ungefär bli och sen vill jag boka bord. Men det här med att organisera och bestämma något i tid är inte min systers grej. När jag ringde runt för att leta upp en restaurang i Stockholm där det ännu finns plats för tio pers att äta kunde jag inte förstå att det fanns människor som inte skulle tycka att det var skönt att någon tog tag i det. När jag ringt fem restauranger som kan anses som värda för nyårsfirande tog jag till plan B och kände mig nöjd när bordet var klappat och klart.

Tur att Karin är med.

När jag väl hade bordet bokat fick syrran ändan ur vagnen och nu ska vi äta på en restaurangkedja som för mig är ett skämt. Men det blir säkert jättebra. Biff och franskiskar.

Det är med den mänskliga faktorn. Ibland vore det skönt om inga människor över huvud taget skulle behöva blandas in. Jag tänker på det här som Fredrik Lindström pratade om i Skavlan för någon vecka sen, att man i Sverige pratar om "den mänskliga faktorn" när man på andra språk kallar det för "the human error".

Ironi.

Hela livet var ett disco - Markus Krunegård

No comments: