Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

28 December 2011

Florida II

Kör en hel del bil här. Mitt problem med amerikansk kultur är bland annat att du inte kommer långt utan bil.

Bilköer. Bilköer. Bilköer.

Skenet bedrar. Tabbouleh med saltgurka är ingen hit. Restaurangen i Winter Park är dock prisbelönt fick vi veta när vi stod i toalettkön och iakktog deras prisdiplom.

Winter Park är den första plats i USA som jag besöker där du kan promenera längs med små affärer, restauranger och caféer. Ganska mysigt faktiskt.

Vi landade på ett café och njöt av läsning och kaffe en stund.

I en av alla bilköer fascinerades jag över denna kvaddade bil.

Vi åkte förbi Florida Mall och råkade på detta parkeringsvakttorn. Säkerhet är viktigt här.

Hade glömt att Victoria's secret var på den här nivån. Jag backade ut från butiken.

No comments: