Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

20 December 2011

Flygplaner

Sisådär tjugofem grader varmt ser det ut att vara där jag ska tillbringa julaftonen. Känns bra! Sedan ser det ut som att det enbart erbjuds nitton plusgrader men ska väl inte klaga. Det blir perfekt. En ayurvedaläkare frågade mig en gång om jag föredrar kyla eller värme och sällan har jag haft lika svårt att ge ett rakt svar på en fråga. Båda är illa. Frysa gör kroppen stel, svettas gör huvudet trögt.

Ser fram emot att åka men flygresorna jag ägnat mig åt på sistone ger mig dåligt samvete. Nästa år blir det en resa till Vasa men sedan får det nog bli tåget till Paris. Gillar tågresor!

My Sense Of Pride - Cats On Fire



No comments: