Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

27 December 2011

Florida

Efter tio timmars flygresa mellan Frankfurt kunde vi äntligen se Miami på monitorn.

På julafton åkte vi till Target och handlade som om kriget var på kommande.

På Target dök Stieg Larsson upp på hyllan.

På juldagen lagade jag mat åt la familia. I farten tog jag en suddig bild på min tabbouleh.

Det gällde att hålla tungan rätt i mun när köttbitarna ska stekas efter familjemedlemmarnas önskemål.

I går åkte vi till en stor outlet. Där hittade jag tacosalladen som jag nästan levde på när jag under mitt sweetsixteen hängde med Karin i USA en månad.

Kaffepaus med Joline.
Snart bär det av till Orlando.

No comments: