Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

13 April 2012

Sojadejten



Det tog några år men nu har jag äntligen lagat mat på torkad soja. Har ätit den goda sojagrytan både till lunch och middag idag. Den blev nästan godare andra gången då jag piffat till den med ännu mer chili samt spenat och små tomater.

Minns fortfarande väl en dejt sommaren 2006. Det var en tyst dejt. Ingen musik och killen i fråga var tyst. Och när han väl talade var det mycket svårt att uppfatta vad som sas. Han hade lagat riktigt god mat och jag frågade hur han hade gjort. Tre försök gjorde jag innan jag gav upp eftersom det inte gick uppfatta vad han sa att vi åt och hur han hade gjort. Tror att det var torkad soja vi åt.

Anthology - Jan Johansson

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments: