Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

29 April 2012

Pengar och postpartaj

Joline hittade ett kuvert med en massa pengar och började kasta dem omkring sig.
Jag tillbringade några timmar av bakisdagen igår på kafé Russin i Fredhäll. Läste, drack cola och kaffe, tittade upp på min balkong och tänkte att snart ser jag den inte mer. För snart är det grööönt.
Jag gick hem och stekte potatis med en massa salt och peppar. 
Sedan dippade jag stekt potatis i den här goda blandningen.
Passerade den här skylten och har tänkt en del på den.
Fick en Hellström låt på hjärnan tidigare idag och man kan säga att hans låtar gjort en rejäl comeback hemma hos mig nu. 

1 comment:

jessika said...

Håkan e ju sommar! Ska kolla på flygbiljetter till berlin imorrn med hanna.