Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

18 February 2011

Skulle kunna vara bland de bättre dagarna

Klassisk musik på P2, kaffe, smörgås med ekologiska körsbärstomater, en katt som stryker sig mot mig med all kärlek hon har att ge. DN i pappersformat. Hanna Hellqvist skriver underhållande om sin livsstil. Hon skriver att hon är len och fin på utsidan, men som en kebabrulle på insidan.

"Kajsa tar hand om sig inifrån och ut. Det gör inte jag. Jag vet inte vad jag håller på med faktiskt."

Dessutom är det fredag. Det här skulle kunna utnämnas till en av livets bästa dagar. Om det inte vore för att snoret rinner och att det liksom bullrar inne i bröstet. På ett dåligt vis. Men jag är sprallig, åker till jobbet och litar på att det går som vanligt. Rätt så bra.



No comments: