Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

13 February 2011

En söndag i februari

Min katt är sig lik och den här söndagen kan jag konstatera följande.

62:ans buss och jag har en dålig relation. I dag gick jag ut tio minuter innan den skulle avgå och jag missade den ändå. Den kör alltid iväg när jag är tre meter från hållplatsen. Just nu finner jag det mycket svårt att gilla 62:ans busschaufförer.

Jag behöver rymd.

Jag har lätt för att gråta. Jag ställde mig bland min kusins fotografier, hörde ljudet till hennes film i en minut och sedan kom tårarna. Sedan samlade jag mig och såg filmen några gånger om.

Jag behöver lugn.




No comments: