Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

26 August 2012

En helg i Vasa

Förra helgen var väldigt fin. Till exempel hängde jag vid vattnet, badade vedbastu och i havet, grillade spett och drack (kanske lite för mycket) vin.

En fin stund hade jag även med lakritsstruten som var låglaktos. Ah!

Karin fyllde hela 30 år och vi var lite spända inför detta faktum.

I natten speglade sig Carla. Jag frågade vad hon gör och hon svarade att hon snart ska flirta lite med Frank, hennes pojkvän.

På måndagen såg jag en bokbussen i Vasa. Blev till mig och behövde ta en bild. Fatta! En bokbuss! De finns fortfarande!

Flög tur och retur eftersom tågjäveln var dyrare.
Sen har jag varit sjuk i streptokocker i en vecka men börjar nu se ljuset igen. Ljuset!

Falling for you - Skin

9 comments:

Karin said...

Fy vad fint vi hade det! Kanske därför vi för leva genom den här helveteshelgen nu. Men imorgon är det måndag. Ny vecka, nya vindar säger Käck- och HurtKarin!

Anna said...

Förra helgen var kung. Den här helgen. Hrm. Ja, den går ju till historien som då man blev vansinnigt chockad.

Nina said...

Nån helg ska stå för det också...

Anna said...

Jo det är väl så. Det är väl så.

Jessika said...

Vad var det som var vansinnigt chockerande?

Kommer du förresten ner i helgen? Offe e här, kanske blir det dans,hoppas på det.

Anna said...

Det vansinniga är att det sålts sex i min lägenhet i sommar. Utan min vetskap förstås. Ska skriva nåt om det men har behövt processa det lite först.

Har helgen bokad. Men hur länge är hon här? Dans nästa helg? In Helsinki?

Jessika said...

Hon är bara över helgen, varit en vecka redan. Jag vet inte när jag ska komma till Hfors, har sjukt mycket nu, började studier i måndags. Seminarium varje fredag över nätet, plus massa inlämningsuppgifter. Och så förståss mitt vanliga jobb på det, så ingen fritid denna höst precis... Får se hur det blir med festen oxå, känns inte som jag hinner fixa nåt huippu.

Anna said...

äsch då. låter mycket. kanske jag kan ta över din gästlista och inbjudan. haha. för jag tänkte fira min födelsedag 3 nov på pueblo så boka snälla in den kvällen!

bra att du är aktiv men ta det lugnt också!

Anna said...

eller så har vi festen tillsammans på pueblo förresten?! det blir ju inte så mkt att fixa. alejo ska ju fixa då ju :) bara vi ger honom lite cash!