Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

27 August 2012

Så här ser en kropp ut

Man tänker "ah jag ska ta på mig de där SKÖNA lite LÖSA jeansen som jag inte haft på länge". Man tar på sig dem men inser att man måste krångla sig i dem. Bända sig hitåtochditåt. Jag hoppas och tror att de packades ner helt nytvättade då en dag i juni. Det har varit en bra sommar. Mycket vin och ingen tanke på att komma i jeans. Som det ska vara.

Det bästa jag läst på Underbara Claras blogg är nog inlägget om att kroppar vanligtvis ser ut så att de putar ut här och där. Då är allt som det ska vara. Efter att jag läste det inlägget har jag gått och väntat på att någon ska fråga om jag är gravid eller gått upp i vikt. För att få säga: "Du. Så här ser en kropp ut!"

Wildest Moments - Jessie Ware

No comments: