Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

13 August 2012

Annat som händer

Det kan hända att jag äter för mycket spagetti. Ganska mycket varje dag.
Bläddrar igenom en hel del böcker dessa dagar. På jakt efter kvinnor som skrivit om inbördeskriget. Antikvariat är mig kära.
Ett minnesmärke från kriget är inga ovanligheter. Här på vägen till Torkelbacken i Berghäll.
Torkelbacken var oväntat fint. Helt otroligt fint är det där.
Det kändes lite som att jag hamnat i filmkulisser. Såg inget teveteam men en Lada dock. Har åkt mycket Lada i mina da'r, kan jag berätta.
Mötte ett stiligt fyllo på Torkelgränd. Det är han som går där borta på gatan.
Nöjd promenerade jag ner från Torkelgränd mot Berghälls bibliotek. Lite snabbt for jag in på R Kiosken och köpte med mig en kaffe. Sippande på den vandrade jag in på bibban och tänkte att här ska det skrivas bok. Det ska bli bra det här! Strax efter hade jag dränkt min vänstersko i kaffe och dragit till mig uppmärksamhet. Där stod jag med ALLT kaffe på golvet. Självklart kunde bibbapersonalen inte mycket svenska och jag fick inte fram mycket på finska. Smet ut bakvägen och kom rakt ut i ett bokprat. Sen gick jag hem och surade lite. Hittade dock wienerbröd hemma och blev glad igen. 

Att sånt.

I wish we'd never met - The Concretes

No comments: