Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

06 August 2012

En vecka i augusti

Förra veckan handlade mycket om Finlands krig, historia och kultur.
Sen blev det lördag och släktträff. Vi började med Snappertunadagen. Calle Haglund festtalade nedanför borgen.
Efter släktfesten blev det efterfest på balkong hela natten lång. Min pappa dök upp med gitarr och det blev allsång.
Efter några timmar sömn orkade jag upp och tittade då på mina fötter en stund. De var skitiga. Men det ska väl vara så efter en sommarnatt.
Åkte tillbaka till Helsingfors och det kändes som att komma hem!

Broholsudden är ofattbart fin!
Den här veckan ska jag jobba och umgås med folk som har vägarna förbi Helsingfors. Besök hela veckan av diverse fina typer.

Do You Love Me - Lee Fields & The Expressions

2 comments:

Brandon Lee said...

Jösses jävlar, har jag missat något under mina utlandsår, slutade Finland att vara fri 1958,aj,aj, så det blev Kekkosslovakian Neuvostotasavalta av det hela till slut, allt hamnade bakom järnridån,.men ok, kanske bättre röd än död. That Khe.

Anna said...

Haha jag hoppas och tror att Eirik har skrivit flera band om det fria Finland. Eller det har han helt säkert. "Hellre röd än dö" vågar jag knappt säga högt eller skriva ut här i det vita Finland. Bra att det dyker upp folk som lämnat landet och ger lite perspektiv.