Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

05 August 2011

En lördagskväll i Montmartre

Hungriga typer som vi är var vi oftast bland de första att beställa mat på restaurangerna.

Här kom vi så tidigt att kocken inte ens börjat laga mat. Det gjorde mig lite trött. Vi blev kända som de hungriga vikingarna på det här stället och de tog mycket väl hand om oss.
På Le Pic i Montmartre finns en del att titta på som fick tiden att gå. Här har man paxat en parkeringsplats med restaurangstolar. Ingen blev irriterad, metoden funkade utmärkt.
Till slut kom kocken med menyn, som ställdes upp på en stol. En meny räcker för en hel restaurang.
Så kom sniglarna.
Jag testade mina skills i franska och charmade den här unga mannen.
Sen gick vi till Le Sancerre på Rue Abbesses och jag drack mojito.

1 comment:

Nina said...

killtjusare där :)