Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

28 August 2011

Omställning

Jag levde inte som den kulturarbetare jag tänkt leva som igår. Har inte full koll på hur jag ska leva men jag ska åtminstone inte brassa pengar. Igår brassades en del pengar ändock. Kontot ser ser än så länge okej ut men jag måste komma ihåg att jag numera i barsituationer inte längre köper på mig en öl och ett glas vin på samma gång. Igår fanns särskilda orsaker till detta beteende men en påminnelse skadar inte.

Nordea har en sparform som heter XtraSpar som går ut på att den växel jag skulle fått vid en kontantbetalning hamnar på ett annat konto. Det är bra. Nu ser jag att växel dragits men kan inte se vart den tagit vägen. Det känns oroväckande.

Nu ska den här söndagen bjuda på något annat än SVT Play och måltider i sängen.

2 comments:

Jessika said...

Idag e en riktig Annasaknardag, längtar efter att vara i ditt sällskap o prata om viktiga saker, som livet.

Anna said...

åhh vad fin du är. kom till sthlm tycker jag.