Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

22 August 2011

Som det var idag

Det var mycket papper och viktiga grejer på jobbet idag. Jag var stirrig och hispig. Rörig och stabil. Allt på en gång. Bland det bästa med att vara lärare är att man alltid får göra om och göra rätt. Finns hela tiden nya chanser.

Tänker på när jag började sjuan. Klassläraren som första dagen kastade papper omkring sig och flåsade andfått. Ett nervöst sammanbrott. Riktigt så illa var det inte för mig idag.

2 comments:

matto said...

Jag har lyckats att inte ta så mycket stress för jobbet ännu. Varje gång jag hemma börjar tänka på grupperna och förbereda lektioner i huvudet säger jag åt mig själv att sluta, tar ett glas juice eller vin, sätter mig ner och läser något. Fungerar ganska bra. Harmoni. Nästan.

Anna said...

Fortsätt med den strategin. Låter mycket bra. Många bra idéer kläcks dock hemma i soffan eller som idag när jag satt på kaffe med Combo. Då skriver jag ner det och försöker släppa det sen.