Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

11 August 2011

Ensam och stel

Alltså den här träningsvärken. Den kan inte vara sann! Skulle gå på boby balance igår för att liksom strecha ut och stärka kroppen eftersom jag tränat två dagar på raken. Men tränaren dök inte upp utan i stället kom en annan tjej och "räddade" oss genom att hålla booty express-pass tätt följt av ett corepass. Mina ben höll på att dö just där och då. Efteråt sa en kvinna till mig i omklädningsrummet att hon inte kunde gå på tre dagar efter att hon varit på booty förra gång. Jag ba eeh neej tanken har slagit mig.

Har fått en låsning i min vänstra bootydel som inte känns okej. Har pratat högt med mitt katt om det här men hon verkar ha jetlag. Har sovit i ett sträck sedan kom hem från Finland. Hon tittar vimmelkantigt på mig i tre sekunder då och då innan hon somnar igen.

Jag skulle varit på Åland. Det skulle varit sol. Min kusin hade planerat en fin dag. Men här ligger man. Stel. Ensam.

Tack Internet. Tack Cleo på SVT. Har snart sett alla. Rekommenderar!



3 comments:

Nina said...

Alltså softa ner på träningen! Kroppen måste få återhämta sig också!

Anna said...

Jo jag vet. Men grejen är de där tankegångar är lite överanvända i mitt huvud. Därav för lite träning och dåliga rutiner. Nu måste jag komma över en tröskel här. Träningsvärk är bra. Men idag har jag vilat heeela dagen dock.

Anna said...

oj lite trött. krattan skrev,