Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

10 August 2011

Hälsoresan

Äter så sjukt nyttigt nu att jag själv blir chockad. På badrumsdörren hänger en lista, än så länge tom, vars rubrik är "Jag har lovat mig själv". Vid jul är listan full av gympapass, yoga och meditation. När jag öppnar byrålådorna finns små budskap jag inte får glömma. Jag menar allvar med mig själv nu. Magen har redan sugits in och är liksom redo för ett corepass exakt när som helst. Resten av kroppen är inte med på noterna än. Men snart. Snart.

För övrigt hjälpte jag lillebror d.ä. att flytta in i studentkorridor idag. Nostalgin jag upplevde var total. Trots det risiga och lite skitiga.

No comments: