Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

12 September 2011

En måndag att minnas

Två toarullor senare är det måndag. Snoret har slutat rinna och jag kan andas genom näsan för första gången sedan i lördags. Positivt. Negativt är dock att jag fortfarande inte är frisk. Kroppen skriker och snart jag med. Bo ensam i sjukdom. Det regnar, jag lyssnar på sorgsen musik och försöker tänka att det kunde varit värre. Jag kunde bott i en håla i inlandet, i en källare, utan internet, utan musik, utan vänner att ringa, utan syskon och familj. Utan mitt katt, utan mat, utan radio, utan utsikt över funkishus. Det kunde varit krig, det kunde varit misär i landet, det kunde varit svält.

Nu mår jag lite skit bara. Världen väntar på mig där ute.

Regn hos mig - Orup

No comments: