Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

13 September 2011

Sällskapet - det önskade och det oönskade


Karl Ove Knausgård bröt sig in i mina drömmar och hade något galet projekt på gång som jag aldrig riktigt greppade. Mellan dröm och verklighet har jag svävat med honom i natt. Måste läsa ut Min kamp 1 nu. Den har faktiskt tagit mig med storm men Knaus har ingenting att göra i mina drömmar. Ingenting. Hans sällskap uppskattas inte om nätterna. Tur att jag har en annan som kurrar vid min sida.

Jag är fortsatt sjuk och det är mycket synd om mig. På bättringsvägen dock.

Sometimes - Magenta Skycode


4 comments:

Jessika said...

hej,

jag kommer att åka o hälsa på lukas till västerås på höstlovet
(20-23okt). sku gärna komma o hälsa på dej i samma veva, tänkte om du är hemma lö 22okt så kunde jag hälsa på dej då o sedan hoppa på morgonbåten hem på söndan, passar det?

kryapådej-kram

Anna said...

hej, jag kommer hem från en resa till palestina den 22 okt. sent på kvällen så tyvärr krockar det med det. vad synd. jag har inte höstlov förrän v.44 men då är du välkommen! kram

Anna said...

Ja, är det inte märkligt hur Knaus tar sig in i ens drömmar? Hade en liknande upplevelse när jag läste ettan.

Anna said...

Jo det är märkligt. Jag har dessutom tagit in honom i mitt jobb. Har läst ett textutdrag med mina (gymnasie)ettor och idag tittat på intervjun med honom i Babel från förra hösten.