Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

16 July 2009

Sambotakten

Jag bjöd hemma hela min släkt för några veckor sedan och hade lite svårt att förstå att Mister kunde tycka att det var pressigt att komma hem mitt i festen och fyrtio ögon som tittar på honom när han kliver in i hallen. Klart att jag förstod att det var jobbig känsla men insåg inte hur jobbig. Nu sitter jag själv här med tolv ögon som han bjudit in. Det är inte i första hand det som är problemet utan kanske mer fotbollen. Hammarby och något annat lag som spelar. Jag bryr mig lite, lite. Ibland går ett sus genom vardagsrummet. En boll på väg mot ett mål, antar jag.

Mister och jag hade en diskussion igår om skillnaden mellan att vara trevlig och schyst. Jag är ofta ganska trevlig men lika ofta helt enkelt bara schyst. Mister menade att han egentligen inte är en trevlig person, men att han hamnat in på en sådan bana i och med olika åtaganden, som att han representerar organisationer som ordförande eller vice sådan.

Mina elever kommer inte jag vara särskilt trevlig emot. Däremot kommer jag att vara mycket schyst och rättvis. Men det blir inget "oj, villlken fiin tröja du har idag" eller "åhh hur mååår du nu då gummannnn".

Just idag är jag stark - Kenta

2 comments:

jessika said...

jag har oxå lyssnat på progg idag.
nu blir det sushi o film med kattorna på soffan.
jag stannar i sthlm till söndagen.

Anna said...

Aah okej då matar du katterna idag. Har en del grejer att fixa med idag men kanske vi kan ses för en stund i solen senare idag? Kan höras.