Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

27 July 2009

Småstadsliv

Har precis kommit ur duschen och sitter med handduken runt mig i köket hos mamma och pappa i Ekenäs. Kände mig hemma, precis som jag gör i min lägenhet i Stockholm. Så plötsligt kör en bil upp på infarten, bestämda steg hörs på gruset och en mansröst ropar.

"Jag kommer in och sir lite"
"Hhrm, vad?! Vem?", jag inser att jag är på landet. Dörrarna står på vid gavel på sommaren, ingen plingar på dörren. Alla traskar bara rakt in.

En okänd man som säger sig vara elektriker hade vägarna förbi och vill kolla in ledningarna lite. Mamma och pappa renoverar köket och sladdarna hänger löst. I Ekenäs finns inte samma tradition av att ringa innan man besöker folk.

2 comments:

Karin said...

Jag börjar ju längta till landet. Perfekt upplägg för en Harlequinroman om inte annat! Eftersom ditt liv inte är en Harlequinroman skulle du ha sagt "Hördo, kytt di duu".

Anna said...

Haha! Att jag inte kom på att säga så.