Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

04 July 2009

Blommor och fobi

Jag har länge planerat att inhandla mina första utomhusblommor. Sådana där riktiga pensionärsblommor. Så idag när ican här på Gärdet äntligen sålde någonting till ett vettigt pris köpte jag tre olika sorters blommor. Fråga inte mig vad de heter för det varken kan jag eller bryr jag mig om. Nu står de i krukor på balkongen och ser fina ut. Min mister som tycks lida av en form av svennebananfobi kommer kanske att drabbas av ett lättare anfall när han första gången tvingas sitta bredvid dem. Fobin handlar för övrigt om att ångesten börjar krypa i honom när han upplever melodifestivalen, allsång på skansen, bingolotto o.dyl. Kommer bara på teveprogrammen just nu men pensionärsblommor på balkong har jag på känn att också kan framkalla obehagskänslor.

5 comments:

Karin said...

Passligt tills vi kommer på besök :)

jecka said...

Karin kommer! :)
nästa lördag?
då e vi på väg till trägårn ett gäng,hanna kommer på fredagen.

Anna said...

Yes, Karin kommer. Fast det är bara i morgon över dagen.

Trädgår'n på lördag alltså. Vet inte vad som händer i helgen men det låter som ett bra program.

Karin said...

Kom och for! Tack för trevligt lunchsällskap :)

Anna said...

tack själv. det gick fort men det var najs ändå. kraamar