Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

20 July 2009

Snart så

Misters status på facebook under helgen var följande:

Det är lättare att spela schack med döden än att bo tillsammans med Anna, det ska gudarna veta...


Han behövde skriva av sig och det var nästa lite befriande att fler än vi vet om att vi inte kommit in i samma sambotakt än. Men vi hoppas och tror att vi slutar dansa på varandras fötter snart.

Gotta leave my troubles behind - Miss Li

6 comments:

Anonymous said...

Fötternas storlek är av avgörande betydelse...

Karin said...

Hahaha...gud vad jag skrattar! Förlåt. Det är väl inte så lätt alla gånger det där med sambotakter. Men ni har gjort min dag myket roligare i alla fall :D

jessika said...

hahah vilket status :)

jessika said...

tur att int Lukas har Facebook ;)

Anna said...

Facebook ställer till med ett och annat. Hoppas och tror, att nu kan det bara bli bättre.

Anonymous said...

Att skylla på facebook är väl inte så rättvist?