Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

26 September 2010

Missförståndet

Alltså så här. Mannen över trettiofem är en femtioårig kollega som ville äta lunch med mig för att på ett trevligare sätt diskutera arbete. Vi ska dela på en lärarstudent som ska göra sin praktik på vår skola. Det är sorgligt men jag litar inte på medelålders män. Jag litar på min pappa och på min extrapappa som är min gudfar. Jag litade på min morfar och nästan på min farfar, han var en så speciell person att det är omöjligt att sammanfatta honom i en mening. Finns det någon mer medelålders man i min närhet jag känner det totala förtroendet för? Njää. Några av mina kusiners och vänners pappor ligger bra till, men i övrigt är jag misstänksam. Mycket misstänksam.

Män ingår i det gäng som har mer makt och det stör mig att så få av dem är förmögna att erkänna det.

För övrigt har jag fixat helgjobb åt mig eftersom jag inte lyckades komma ifatt efter två dagars sjukfrånvaro. Litterära analyser ska bedömas.

No comments: