Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

13 September 2010

Pannkaka

Varannan måndag har jag bara en lektion. Denna enda lektion idag blev pannkaka. Fick inleda med att argumentera för att den skulle hållas över huvud taget. Det var mina musikelever som i vanlig ordning hade svårt med koncentrationen på måndagseftermiddagagen. "Jag ääär sååå trött" och "Nej, jag orkar inte läsa" hörs det då. Idag var det främst en konsert och ett sound check som brydde dem mer än svenskan. "Kan vi inte göra det här på torsdag när vi har lektion i stället", sa en kille glatt. Som om det vore ett argument jag borde köpa rakt av. Ganska snabbt kom vi till en kompromiss ändå och kom vidare i min planering. Men det var tungrott och själv var jag inte på ett energiskt humör. Med gemensamma krafter höll vi oss i alla fall ovan ytan fram till halv tre och de fick gå en kvart tidigare.

1 comment:

Karin said...

Bra jobbat! :) Ser fram emot brevet!!!