Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

30 September 2010

Skryt

I förrgår träffades representanter från klasser jag undervisar för att uttrycka vad eleverna anser om undervisningen och skolan. Vid detta möte har mina tvåor framfört att de tycker att jag är en jättebra lärare. "Hon har så bra pedagogik och alltid en klar tanke bakom sin undervisning", hördes det. "Tänk att hon inte ens jobbat två år. Hur bra ska hon bli egentligen?!", sa de också.

Kort sagt har jag haft hybris sedan dess.

För övrigt har jag den där sängen som skulle bli tillfällig äntligen bytts ut. I natt ska jag bre ut mig på 140 centimeter. Det är nästan så att jag inte vill åka till Finland över helgen som jag planerat bara för att det känns jobbigt att inte få sova i den nya sängen.

3 comments:

Matto said...

Vad roligt med så fin respons :) Läraren står ju inte alltid så högt i kurs hos eleverna. Vidare på samma spår bara, så vi får se hur bra du EGENTLIGEN ska bli! :)

Och sängen är nog hemmets hjärta. Livets, för den delen!

Karin said...

I told you sooooo! :) Grattis. Bättre feedback får du ju leta efter!

Ring mig imorgon :)

Anna said...

Matto> Jo, det är nog bäst att fortsätta på det här spåret nu när jag är på gång. Har tänkt en del på hur mycket energi det tar att komma in i ett yrke och att jag inte är säker på om jag har lust att byta längre som jag tänkt tidigare. Lika bra att stanna i det man börjat och bli riktigt bra på det än att ge sig in på ny mark. Läraryrket är tillräckligt komplext.

Karin> Jag skulle ringa:( Men så stärvade min telefon och tiden rann iväg.