Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

03 September 2010

Ny erfarhenhet

För en stund sedan åt jag pizzasallad med vänsterhanden. Samtidigt hade jag ett spädbarn i famnen som jag matade med högerhanden. Helt sjukt ju. Fattar inte när jag lärde mig det. Men det var ett nödläge. Ett skrikande barn man ska ta hand om när man är dödshungrig. Då löser man det bara.

Nu står Gustaf och säger att det nog måste bytas blöja. Tidigare idag har han gjort det mycket klart att han inte kommer att byta bölja på grund av att han inte är "mentalt förberedd". Nu testar han nappflaskan i stället. Vi får se hur det går.

3 comments:

annika said...

Säg åt Gustaf att det är dags för han att betala tillbaks dom gånger vi bytte på han när han var liten.-) du minns väl hur vi gjorde i början när vi båda tyckte det var en smula jobbigt, vi satte han i duschen i stugan och spolade av han:-) du tittade väl på med en aningen mera avsmak i blicken än jag:-) man vänjer sig :-)
Annika

Anna said...

Gustafs reaktion på detta var: "Jahha" med en snappertunsk betoning. Han har svårt att förhålla sig till att han själv varit en liten knodd.

Annika said...

hahah ja det kan jag tro, det är aldrig lätt att inse att man själv varit i behov av hjälp någon gång.
Men faktiskt så byter jag hellre 50 bajsblöjor än städar upp Signes mun efter att hon fått tag i en människokorv i skogen som hände häromkvällen. Hon var jättenöjd över sitt "fynd" men det fastnade i gommen och tänderna och min kompis Marie skulle hjälpa henne få bort det som fastnat, det var skymning och katastrofen var ett faktum innan vi insåg i mörkret vad det var hon smaskade på. Stanken var obeskrivlig. Faaaan att inte folk kan skita hemma. Suck