Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

23 September 2010

Så att sånt

Ett brev från banken sneglade på mig i morse när jag passerade hallen. Åh nej, vad vill de nu, undrade jag nervöst. Gillar inte banken. Var tvungen att slita upp det snabbt och få veta svaret, men det visade sig att de erbjöd sig att låna ut pengar till mig. Tur att jag inte behöver frestas av det förslaget. Jag har ett studielån och det räcker gott. Känner mig tillräckligt livegen på grund av det.

För övrigt är har det främlingsfientliga riksdagspartiet, vars namn jag knappt vill nämna eftersom de är här på två röda då har det visat sig, en enkel och omöjlig politik. Vem som helst förstår att bevarandet av svensk kultur och deras mål att avveckla det mångkulturella samhället inte går ihop. Svensk kultur har aldrig varit något annat än mångkulturellt. Sverige har aldrig varit svenskt i den bemärkelsen som de verkar tro. Förhoppningsvis kan den här främlingsfientliga politiken nu bli belyst så att de som röstat fel i söndags kan rösta rätt nästa gång.

Bara jag kommer över fredagströttheten nu kan jag börja sippa mojito på La Habana.

Walk away from love - Bitty Mclean

No comments: