Anna

My photo
Stockholm, Sweden
Ambivalens och paradoxer har förvandlats till två goda sidor av min tillvaro och dessa kan möjligtvis bilda den röda tråden. Får tiden att gå genom att lyssna på Sveriges Radio, cykla lugnt, föra intressanta diskussioner med nära vänner, umgås med min katt, läsa och skriva. En gång drabbades jag av skrivkramp och när den gick över började jag blogga. Här finns det anledning att skriva hela texter. Med röd tråd, början och slut. Ett komplement till de hafsiga anteckningar som fyller mina skrivböcker.

22 January 2011

Det rann ut i sanden

Jag är uppenbarligen inte en bloggerska att lita på. I stället för att blogga sysselsätter jag mig med annat. I dag ska jag t.ex hjälpa en vän att flytta till en skitstor lägenhet och sedan kanske jag ger mig iväg till Rågsved på hemmafest. En äkta bloggerska skulle ju förstås ta bilder och skriva mer om allt detta, men eftersom jag tröttnade på mina banala inlägg om rufsiga håruppsättningar och degiga dagar i soffan rann bloggskrivandet ut i sanden.

Säkert kommer jag tillbaka.

En rolig grej som hände på jobbet igår var då en elev tyckte att jag skulle börja använda ordet chillkröka. Hans resonemang gick ut på att jag är tillräckligt ung för att kunna använda deras "ungdomsspråk". Själv tyckte jag som vanligt att det här med att diskutera förtäring av alkohol med mina elever är svårt. Herregud, klart att jag vet att de dricker och klart att de vet att jag också gör det. Men ändå ville jag liksom blunda. Får jag vuxenpoäng för det kanske?



No comments: